Listen_to_your_voice

曲がることはあっても折れずにしなやに生きる🍃

留学中の出会った子について<about serine i met in lithuania>

 

こんにちは。

今日は留学中に出会った子についてお話ししたいと思います。

留学中に一番仲良くなった子について話します。

 

彼女の名前はセリーネです。

f:id:my_days_changing:20190303161710j:plain

国籍はコーカサス地方にあるアルメニという国で、

年齢は出会った当時、私が20歳で彼女は25歳で5つ上のお姉さんでした。

 

出会った場所は、わたしともう一人の女の子<ひろか>と一緒に先輩に紹介された図書館に行ってみようと思い、行くとそこに若い外国人三人組が!

わたしたちを見て嬉しそうに話しかけてくれました。

三人のうちの一人がセリーネでした。

ほかにクロアチアのいろんなことをやっている当時28歳?のアルド(男)、オーストリア人の大学に入る前の当時18歳だったフランチ(女)、そしてセリーネ。三人とも年齢も国籍もバラバラです。

聞くと三人はEVSというボランティアできているらしく、1年間毎月ポケットマニーを得ながら住居は無料で提供してもらい、ボランティアをするそうです。

三人がしていたのは、高校のラジオステーションでラジオを流したり取材をしたりなにかイベントを企画したりという感じでした。

例えばアルド自分がケニアに行ったときに撮ったケニアの子供たちの写真展をやったり、セリーネは、日本・スペイン・ジョージアオーストリアの料理を外国人と生徒たちとで一緒に作り次は生徒たちがリトアニアの料理を教えるイベントを企画したり。

フランチはギターと歌が得意なのでバンドを組んでコンサートを行ったりとみんなそれぞれ得意なことを活かしてイベントを開催していました。

EVSはヨーロッパやアジア(トルコ、ジョージアアルメニアアゼルバイジャン)でできるそうです。

三人で暮らしていてわたしたちと同じタイミングでリトアニアに来てまだ2-3週間しかたっていなくて友達も多くなかったので私たちにあえてとてもうれしいと言ってくれました。

みんなでカフェに行き、連絡先を交換してその場をあとにしました。

 

その後みんなでどこかに行ったり、寮へ招待してほかの留学生も紹介したりして

三人と留学生?をつなげたのかなと思います笑

セリーネちゃんは当時ほかの2人よりも英語ができなくて、2人の会話についていけず笑顔でうなずくだけっと悩んでいました。わたしもその当時英語があまりできなくてそれに共感して二人でご飯に行ったりするようになりました。

セリーネちゃんは年上ですが話しやすくて結構面白いのですぐに仲良くなれました。一緒にビリニュスに行ったときはおしゃれな旧市街でセリーネちゃんが犬のフンを踏んでしまいみんなで大笑いのは思い出ですww

時間が経つとともに二人で映画を見たりご飯に行ったり会う頻度が多くなりました。

セリーネちゃんの英語もめきめき上達し、もともとおしゃべりだったのでさらにマシンガントークになりました。人が話してる時にかぶせてくるくらいマシンガンですww

でも話を聞くのもうまいし、話も面白いです。

大学ではジャーナリズムの勉強をして、国内で一番のエレバン大学院を首席で卒業というなかなかエリートな感じですが、そんな雰囲気がないくらい面白いです。

そのあとは編集社で働いて政治の取材やいろんな取材に行って記事を書いていて、リトアニアに来ました。転職はしましたが、今もその仕事についています。

 

セリーネちゃんに出会うまで、アルメニアという国のことを一切知らなくて(最初はアルバニアだと思ってて何度か間違えました)

宗教や、国民性、ロシアの影響力や歴史的にアゼルバイジャンと問題がありアゼルバイジャンに行けないこと、トルコとのことなどいろんなことを教えてくれました。

そのあとアルメニアに行きたいと言い、1年後にその夢が叶いました!

 

彼女とは今でも毎日連絡を取り合っています。1日1メッセージほどのやりとりですが

お互いの状況やこれからのことについて話しています。彼女に日本に来てほしい、来てくれたらたくさん案内したい!と思っていますがそれはまだ数年後になりそう。。

 

留学で出会えた友達で一生付き合っていきたいという子に出会えてよかったです!

 

<English version>

Today i will talk about my closest friend serine whom i met during study abroad.

 

Her name is Serine.She is from Armenia which is located Caucasus.

When we met in liuthiania,I was 20 and she was 25 so we have 5 year difference between us!

Where we met? We met in city library, my friends who was in lithuania before us he told about this place and me & hiroka decided to go after 2-3 weeks passed in lithuania.

When we went there first time, we saw 3 young foreigners, Aldo was 28 from Croatia, Franzi was 18 from Austria,and Serine. They are really friendly to us and we exchange our contacts.

After, we invite them to our domitory and they joined some erasumus event.

They came to Lithuania with EVS program, they can join as volunteer and get some pocket money and free flat.

They are working as radio station at high school in siauliai,and they also are organizing some events for students.

I actually joined some of them, it was really interesting.

For example, aldo opened photo exibiton of kids in Keniya. He was in keniya and told how he felt and what he thinks.

Serine she hold a event with foreigners and students!

they making some groups and cooking traditional foods toghether!

First time, we cooked japanese,spanish,georgian,austrian foods.

After students taught us lithuanian foods.

Franzi, she is really good at playing guitar and singing .

she belonged a one band and they had concert it wasn really amazing!

 

<How I became close with her?>

1-2 monthes are not so much, we were just like one of them to hang out.

However one day we went to dinner only for us,and she told me that she is not so good at english (that time) and just pretending that she understand.

I totally agree with her because i also felt complex about my english, not so understand and not so fluent.

and then we just said ''Oh lets improve together!''

We hanged out often after and  both trying to talk a lot and listen a lot.

Sometimes we really didnt understand because of differnce of our accents .

 

Serine is older than me, she is really easy to talk and she is very talkative and funny!

Not only but she also good at listening and giving good advice.

She studied jornalism at Vanasor state university (it is her hometown).

After some wroking experienceshe went madter degree at  Yerevan state university which is top in armenia,She graduated in jounalism with chief (top grade).

After she was working some editor company ,she went interview to goverment and making some article after she came to lithuania.

 

Until i met serine, I didnt know about Armenia.I thought she was from Albania at first time)

She told me many things about armenia.

In culutural,oldest christian is born in armenia, and they have really old history.

Wine is very very tasty,and aremenian coffee as well.

and she also told me how russia affect armenia not only political also their daily life,

she used to watch russian TV program.

And Armenian people cant go to azerbaijan becuase of karabakh.

And also historical things with turkey.Honestly i didnt know all things till she told me.

Then i felt like I really want to visit Armenia ! After a year it came true!

 

We still talkig everyday, it is like once a day these days though we talk about our life things and future things!

My dream is that she will visit Japan and want to take her many traditional places.

It wont be soon,but i am really excited about it!