Listen_to_your_voice

曲がることはあっても折れずにしなやに生きる🍃

留学中の旅行先についての概要<Travel during my study abroad>

こんにちは!

留学中の旅行について書きたいと思います。

私は2学期留学していたので前半と学期間と後半と3つに分けて話そうと思います。

詳細は後のブログで紹介していこうかなと思います。

 

最初の学期は09/01~12/15くらいまででした。

せっかくリトアニアに来たのだから周辺国を回りたいなと思っていましたが

1学期目に行けた都市や国は、

①リガ(ラトビア)

ビリニュス、クライぺダ、ニダ、(リトアニア)

ワルシャワクラクフポーランド

のみです!笑

11月になって寒くなり旅行する気が起きず、市内にこもっていることが多かったです。

 

1学期と2学期の間に、12/15-2/1まで冬休みがあり、

そのときに

アテネサントリー二島、カラマンタ(ギリシャ)

へ行きました。

 

2学期目は2/1-6/15まであり、

プラハ(チェコ)

ブラチスラバ(スロバキア)☆

⑦ブタペスト(ハンガリー)☆

⑧タリン(エストニア)

ストックホルム(タリン)

ワルシャワクラクフ(ポーランド)

⑪カリニングラード(ロシア)

カウナス、マリヤンポレ、パランガ(リトアニア)

 

とたくさん行けました!☆は1人で旅行した国です。

わたしの周りではもっともっと旅行している子もいましたが

このくらいで満足です!

唯一リトアニアの近くで行けなかったのはベラルーシですが、

冬にツアーで行こうとはしてました!笑

 

逆に全然行けなかったのが、ドイツやフランスやイタリアやスペイン.....

新婚旅行に行きたくて取って置いています。笑

 

この旅行の中でお気に入りの場所は、ブタペストとカリニングラードです!

ハンガリーは、田舎過ぎず都会過ぎずで綺麗な街が好きで住みたいなと思いました。

夜の街のライトアップが本当にきれいで散歩がてら毎日できたら楽しいだろうな、って思いました。

f:id:my_days_changing:20190210233410j:plain

カリニングラードは、ロシアの飛び地でどんなところなんだろう?と思っていたけど

治安が良くて中心街が教会と噴水の組合せが綺麗で観光地って感じがそこまでしないのがよかったです! f:id:my_days_changing:20190210233423j:plain

留学中に旅行できたことは素敵な思い出です!

ほとんどホステルや友達のおうちに泊まりました!今までホテルにしか泊まったことがなかったですが、1人で旅行したときはホステルで出会った人たちと旅行ができたので本当に楽しかったです。今もSNSでつながりがあります。

 

 Hello,there! I will tell about my trip in during my study abroad!

I was in lithuania for 2 semesters.

 

First semester was from 1st of Sep to 15th of Dec.

I had been thinking that i would like to visit countries around Lithuania.

 

①Riga (Latvia)

②Vilnius,Klaipeda,Nida (Lithuania)

③Warsaw,Krakov(Poland)

I just had been those countries)

Since it was getting cold, i was really lazy to go and just stayed in siauliai.

 

During semesters,we had semester holidays it was from 15th of Dec to 1st of Feb.

 

 

④Athen,Santorini Island,Karamanta (Greece)

 

 Second semeser was from 1st of Feb to 15th of June.

⑤Prague (Czech Republic)

⑥Bratislava (Slovakia)☆

⑦Budapest (Hungary)☆

⑧Tallin (Estonia)

⑨Stockholm (Sweden)

⑩Warsaw,Krakov (Poland)

⑪Kariningrad(Russia)

⑫Kaunas,Marijampole,Palanga (Lithuania)

 

I had been more countries in second semesters!

☆ is the place where i had trip alone.

My friends travelled more but i was satisfied with all trip!

Only one place that i couldnt go around Lithuania was Beralus,

however we tried to go with a tour in winter.

 

On the other hand, i coundn't go Germany,France,Itally,Spain.

I didnt go because i will go on honeymoon trip haha!

 

My favorite places on my trip was , Budapest and Kaliningrad.

In Hungary, its not so crowded city and not so countryide with historical buildings and bridge i really want to live and walk at night time.

 

Kalingrad is really safety and especially I like central place with church and fountain.

 

those travell memories are amazing!!

 

I stayed hostel and at my friends house during my trip.

I really remeber people whom i met at hostel  especially when i travelled alone.Really enjoyed a lot !!I still have their contacts!